11 червня 2025 року Кабінет Міністрів України ухвалив важливе рішення про виділення понад 1,1 млрд гривень для 11 обласних військових адміністрацій, серед яких і Київська область. Ці кошти спрямовані на впровадження проєкту безбар’єрності у пілотних містах, зокрема у Бучі та Славутичі.
Фінансування на безбар’єрність: ключові факти
Загальний обсяг виділених коштів: 1,1 млрд грн
Київська обласна військова адміністрація (міста Буча та Славутич) отримає 123 млн грн
Фінансування буде здійснюватися з резервного фонду державного бюджету
Основні напрямки витрат: ремонт, реконструкція та реставрація об’єктів інфраструктури, житлового та громадського призначення
Проєкт "Рух без бар’єрів"
Цей масштабний проєкт реалізує Міністерство розвитку громад та територій України в рамках ініціативи першої леді Олени Зеленської — "Без бар’єрів". Мета — створення безбар’єрних маршрутів, які забезпечать доступність інфраструктури для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.
Основні пілотні громади проєкту:Київ
Одеса
Дніпро
Житомир
Тернопіль
Львів
Рівне
Чернівці
Полтава
Вінниця
Славутич
Кропивницький
Буча
Селища Опішня та Бородянка
Розподіл фінансування між регіонами
Кошти розподілені між пілотними громадами у наступному обсязі:
Регіон | Сума, млн грн |
---|---|
Київська ОВА (Буча, Славутич) | 123 |
Вінниця | 81 |
Дніпро | 108 |
Житомир | 28 |
Кропивницький | 39 |
Львів | 250 |
Одеса | 115 |
Полтавська ОВА (Полтава, Опішня) | 141 |
Рівне | 70 |
Тернопіль | 73 |
Чернівці | 70 |
За статистикою, близько 30% населення України належать до маломобільних груп. Кількість людей з інвалідністю становить приблизно 3,2 мільйона — це 8,5% від загальної чисельності населення. За результатами моніторингу 2024 року, майже 47% перевірених об’єктів (більше 44 тисяч) залишаються бар’єрними.
“Безбар’єрність — це не просто питання інфраструктури, це питання гідності, рівних можливостей і повного включення кожного у життя громади”, — наголошують у Міністерстві розвитку громад та територій України.
Модель фінансування першої черги проєкту
Реалізація безбар’єрних маршрутів відбувається за схемою 40–30–30:
40% — кошти державного бюджету
30% — кошти місцевого бюджету
30% — кошти обласного бюджету
Цей крок уряду спрямований на створення зручного, доступного та інклюзивного середовища для кожного жителя України, що особливо актуально для маломобільних груп населення.